На выніковай калегіі Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь прааналізаваны вынікі працы галіны ў 2018 году. Галоўным крытэрам для адзнакі дзейнасці стала выкананне даручэнняў Часткі дзяржавы, дадзеных 20 кастрычніка 2017 г. падчас рэспубліканскага семінара на тэму «Пра ўдасканаленне і развіцці жыллёва-камунальнай гаспадаркі краіны».
Так, адным з пунктаў Пратаколу даручэнняў прадпісвалася да канца 2018 г. стварыць абласныя кантакт-цэнтры і адзіныя дыспетчарскія службы з кароткім нумарам, а таксама ўкараніць у рэгіёнах партал з выкарыстаннем праграмнага забеспячэння ГП «Цэнтр інфармацыйных тэхналогій Мінгарвыканкама». Гэта мерапрыемства можна лічыць ключавым, паколькі менавіта меркаванне спажыўца з'яўляецца тым індыкатарам, па якім аб'ектыўна судзяць пра якасць жыллёва-камунальных паслуг і пра прафесійны ўзровень усёй службы ў цэлым.
Міністр жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь Аляксандр Церехаў нагадаў пра стаячыя перад галіной задачах. У 2019 г. мае быць капітальна адрамантаваць 3534,6 тыс. м2 жылля, мадэрнізаваць 844 кацельні, увесці ў дзеянне 32 цеплакрыниц на мясцовых выглядах паліва агульнай магутнасцю 171,5 Мвт. Прадпрымаюцца меры для забеспячэння ўсяго насельніцтва краіны якаснай пітнай вадой. Для гэтага ў найблізкія два гады плануецца ў кожнай вобласці пабудаваць не меней 40 станцый обезжелезивания, правесці поўную інвентарызацыю сетак водазабеспячэння і водаадвядзення, а таксама вычышчальных збудаванняў каналізацыі і палі фільтраванні. Па выніках гэтага маніторынгу будуць прыняты на рэгіянальным узроўні праграмы па будаўніцтве новых аб'ектаў.
Працягваецца рэалізацыя мерапрыемстваў, прадугледжаных Нацыянальнай стратэгіяй па звароце з цвёрдымі камунальнымі адыходамі і другаснымі матэрыяльнымі рэсурсамі ў Рэспубліцы Беларусь на перыяд да 2035 г.
Нагадаем, што ўзровень выкарыстання ТКО за апошнія шэсць гадоў павялічыўся ў 1,9 разу, і ў 2018 г. дасягнуў 20%, а ў 2019-м гэты паказчык вызначана павялічыць да 22,7%.
Дасягненне дадатнай дынамікі мяркуецца за кошт распрацоўкі і сцвярджэнні перспектыўных схем звароту з ТКО ў кожным населеным пункце, развіцці магутнасцяў сартавання ТКО, укараненні тэхналогій паглыбленай перапрацоўкі, рэгіяналізацыі палігонаў, будаўніцтвы сучасных перагрузачных станцый.
Можна згадаць пра актыўную працу па замене зношанага ліфтавага абсталявання, мадэрнізацыі цеплавых сетак, уводу электрычных кацельняў у сувязі з хуткім запускам Беларускай АЭС і шматлікія іншыя значныя мерапрыемствы.
Пра эфект укаранення пералічаных вышэй мер сведчыць зніжэнне з кожным годам колькасці зваротаў грамадзян. Большасць праблем атрымоўваецца вырашыць аператыўна менавіта дзякуючы прадстаўленай спажыўцу магчымасці своечасова звярнуцца ў адпаведныя службы. Па інфармацыі ГП «Цэнтр інфармацыйных тэхналогій Мінгарвыканкама», з моманту запуску кантакт-цэнтраў у рэспубліцы ў агульнай складанасці прынята больш 505 тыс. заявак, а на партале створана больш 8 тыс. запытаў.
— Дзякуючы наладжанай працы службы 115 не толькі збіраецца аб'ектыўная інфармацыя, але і з'яўляецца магчымасць кантраляваць выкананне прынятых заявак, — адзначыў намеснік Прэм'ер-міністра Рэспублікі Беларусь Уладзімір КУХАРЕВ. — Сутнасць выканання аднаго з найважных даручэнняў Часткі дзяржавы складаецца ў тым, каб кожны спажывец мог звярнуцца са сваёй праблемай і атрымаць своечасовую і якасную дапамогу. Вынікі апытанняў насельніцтва сведчаць пра дадатную адзнаку дзейнасці жыллёва-камунальнай службы. Робіцца ўсё магчымае для таго, каб якасць паслуг павялічвалася, а найважная галіна развівалася дынамічна.
Крыніца: gkx.by