Ва ўрадзе адбылася прадметная размова з кіраўнікамі міністэрстваў і ведамстваў
Ад рэспубліканскіх магістраляў да сферы ЖКГ. Прадметная размова з кіраўнікамі міністэрстваў і ведамстваў адбылася сёння ва ўрадзе. Аператыўная нарада па слядах даручэнняў Прэзідэнта.
Яма за ямай. Апошні раз гэтая дарога бачыла рамонт у 2011 годзе. Траса Р-28 злучае Мінск і Маладзечна, нібыта і разагнацца можна: знакі дазваляюць. Толькі дасведчаныя аўтааматары ўсё ж не рызыкуюць. Дарожнікі пацвярджаюць: глядзець трэба ў абодва.
Аляксей Дубовік, начальнік дарожна-эксплуатацыйнага ўпраўлення №61: «Стан пакрыцця, вядома, пакідае жадаць лепшага. Штогод выбіраемы найгоршыя месцы, вырабляем бягучы рамонт пакрыцця. У мінулым годзе 20 тыс. кв. пераклалі пакрыцці, у гэтым годзе плануецца 16 тыс. кв.».
Вада і мароз - самыя страшныя ворагі для дарог. Хаця справа не толькі ў надвор'і. Месцамі халатнасць, а то і проста «непамятлівасць» мясцовых улад. У выніку потым латаць даводзіцца кругласутачна. І такі рамонт эфектыўным не назавеш. Месца стыку адчуваецца нават з салона аўта.
Квадратны метр такога ямачнага рамонту каштуе ў 8 разоў даражэй, чым той жа метр новага пакрыцця. Ды і, па сутнасці, мера ж часовая, а з прыходам плюсавых тэмператур гэты ўчастак зноў давядзецца мяняць. Гучыць не так эканомна. Таму адзіны рэцэпт супраць такіх дарожных дэфектаў - якасная перакладка асфальту.
Ва ўрадзе сёння падкрэслілі: па краіне практычна палова дарог з пратэрмінаваным рамонтам. Гэта і рэспубліканскія, і мясцовыя. Горш за ўсё сітуацыя - у Віцебскай і Магілёўскай абласцях. Менш прэтэнзій - да Гродзеншчыны. Атрымліваецца, што грошы з бюджэту паступаюць, а дзе абяцаны рамонт?
Аляксей Аўраменка, міністр транспарту і камунікацый Беларусі: «У нас у мінулыя гады дастаткова шмат надавалася ўвагі рэканструкцыі дарог: такія буйныя праекты, як Мінск - Гродна, Другая кальцавая, Мінск - Гомель, Мінск - Магілёў - дарогі першай катэгорыі, якія сёння рэалізаваны. У гэтым годзе па праграме запланавана каля 1000 км адрамантаваць рэспубліканскіх дарог, па мясцовых - 1,5 тыс. км. Гэта дастаткова сур'ёзныя краінавыя аб'ёмы, гэта больш значна, чым летась ці пазамінулым.».
А гэта ўжо іншы прыклад. Яшчэ нядаўна гэты двор у Брэсце складана было назваць узорным: пабітыя дарожкі, адсутнасць паркоўкі, роўнай паверхні ў двары і зусім не было - які ўжо тут камфорт і бяспека. Праблемы вырашыць удалося, хоць і спатрэбіліся на гэта гады.
«Цяпер двор шыкоўны, можна і пад'ехаць недзе. Былі лужыны, бруд, друз, незразумела што. Двор шыкоўны, у нас Усход увогуле шыкоўны.».
Пастараліся і на вуліцы Янкі Купалы. Дому з паўвекавой гісторыяй патрабаваўся капрамонт, як і ў двары. Лужыны даводзілася літаральна пераскокваць. Вось толькі на дзявятым дзясятку такія трукі не пад сілу. Для бабуль некалькі метраў станавіліся сапраўдным выпрабаваннем..
«Не было тратуара. Крама там, а схадзіць - ну, у асноўным трэба было ісці па гэтай праезнай частцы. А зараз зрабілі дарогу, зрабілі тратуар».
Андрэй Гашаў, першы намеснік дырэктара ЖКГ Брэсцкай вобласці: «Калі раней дваровыя тэрыторыі фінансаваліся па рэшткавым прынцыпе, за кошт сродкаў, якія выдзяляюцца на добраўпарадкаванне, то ў бягучым годзе Брэсцкім аблвыканкамам падтрымана праграма і на дваровыя тэрыторыі выдзелена мэтавае фінансаванне ў памеры 3,3 млн. рублёў.».
Але не толькі дарогі сталі праблемай. Нямала нараканняў традыцыйна выклікае і тэма ЖКГ. Асабліва гэтай зімой камунальнікам прыйшлося несалодка. Снег, галалёд, то мінус, то плюс - прызнаюцца, не спраўляліся. Але ў профільным міністэрстве запэўнілі: рашэнні ёсць.
Андрэй Хмель, міністр жыллёва-камунальнай гаспадаркі Беларусі: «Безумоўна, сёння ёсць праблема ў закупцы тэхнікі дарожнай, грэйдэраў. Патрэба складае каля 500 адзінак. Але разам з тым і Кіраўнік дзяржавы падтрымаў унесці змяненні ва ўказ. Сёння арганізацыі жыллёва-камунальнай гаспадаркі гэту тэхніку могуць купляць на льготных умовах 146 указа. Сёння ўсё ў руках мясцовых органаў улады».
А вось вялікая вада таксама прыносіць непрыемнасці. Падтапленні традыцыйна на поўдні краіны. Хаця ўзровень вады паступова зніжаецца, на выпадак НС у Гомельскай вобласці распрацаваны план эвакуацыі. Напагатове тэхніка і спецыялісты.
Вадзім Сіняўскі, міністр па надзвычайных сітуацыях Беларусі: «Можа быць падтоплена каля 169 населеных пунктаў і 60 раёнаў на тэрыторыі Брэсцкай, Гомельскай і Мінскай абласцей. Форс-мажораў, на якія неабходна ўплываць на ўзроўні ўрада, не».
Зрабіць імгненна тут і зараз ці наўрад атрымаецца. Таму многія прапануюць засяродзіцца на якасці работ, каб не латаць з года ў год, з сезона ў сезон тыя самыя дзюры. І на дарогах, і ў рабоце ЖКГ. Ва ўрадзе паабяцалі больш увагі надаваць разумнай крытыцы. Каб кожны месяц звяраць: а ці зроблена?
Крыніца інфармацыі ОНТ |